ناشناخته ها

ناشناخته ها

گاهی اوقات در حفاریها، چیزهایی به دست میاد که حضور آنها در آن محل هیچگونه توجیهی ندارد. مثل پیدا شدن یک قورباغه در دل یک تخته سنگ، جمجمه های بسیار بزرگ یا فسیلهای باورنکردنی. این قسمت اختصاص داره به اینچنین چیزهایی -که به نام  Anomalies شناخته می شوند-که درنقاط مختلف دنیا پیدا شده اند.

- در سال ۱۸۱۶ در سنت لوییس آمریکا صخره ای بزرگ از سنگ آهک (Limeston) در کناره رود میسی سیپی پیدا شد که شامل رد پاهایی به طول ۲۵ سانتیمتر و عرض ۱۰ سانتیمتر بود. نکته جالب اینجاست که این تخته سنگ حدود ۲۷۰ میلیون!!! سال پیش شکل گرفته بود و ردپاها نیز از لحاظ فرسایش در طول زمان تقریبا در همان تاریخ به وجود آمده بودند.

                

 -در سال ۱۹۶۸ در ایالت یوتا آمریکا صخره ای کشف شد که حاوی رد پایی از یک کفش (صندل) بود که یک Trilobite (موجودات دریایی که ۲۸۰ میلیون سال پیش منقرض شده اند) را له کرده بود. طول این رد پا ۲۷ سانتیمتر و عرض آن ۸.۵ سانتیمتر است که قسمت جلویی پا نسبت به پاشنه کمی جلو آمده است. بنا بر یافته های باستان شناسی، انسانها در حدود ۱ تا ۲ میلیون سال پیش بر روی زمین زندگی می کرده اند و شکل کنونی پا تنها مربوز به چندصد هزار سال پیش است، د حالی که این فسیل ۶۰۰ میلیون !!! سال قدمت دارد. در این میان تعدادی بر این عقیده اند که این رد پا مربوط به موجودات دوپای فضایی است که از سیاره ما میلیونها سال پیش دیدن کرده اند.

 - در سال ۱۹۳۲ در ایالت وایومینگ آمریکا یک مومیایی در یک غار کوچک توسط جویندگان طلا پیدا شد. این مومیایی متعلق به یک مرد میانسال بود که قد آن تنها ۳۵ سانتیمتر!! بود که به حالت دست به سینه و چهار زانو نشست بود. به نظر می آمد که این مرد میانسال دارای پوست قهوه ای و چین خورده، بینی عریض، پیشانی کوتاه، دهان بزرگ و لبهای نازک بوده است. این مومیایی پس از نمایش برای سالهای زیادی ناپدید شد.

- در سال ۱۹۰۰ در شهر راگبی انگلستان، هنگامی که آقای کلارک مشغول شکستن ذغال سنگ برای روشن کردن آتش بود، ناگهان دیدکه چیزی از میان تخته ذغال سنگ به بیرون پرید که آقای کلارک سریع آنرا گرفت. آن موجود عجیب یک قورباغه بود که اصلا دهان نداشت و بسیار شفاف بود (تصویر زیر). این قورباغه تنها برای ۵ هفته زنده ماند.

-در سال ۱۸۵۱ در ایالت ماساچوست آمریکا، بعد از یک انفجار دو قطعه از یک ظرف زنگوله شکل پیدا شد. این ظرف که ۱۰ سانتینتر طول داشت از یک ماده ناشناخته ساخته شده بود که داری تزییناتی از جنس نقره بود. این ظرف از دل سنگی پیدا شده بود که میلیونها سال قدمت داشت. اینکه این ظرف از کجا آمده، هنوز ناشناخته مانده است.

ادامه دارد ....

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد